TIGER 1200 RALLY PRO
Puur avontuur, absoluut voordeel. De Rally Pro is de meest allround Adventure-motor met grote cilinderinhoud die te koop is om uw avontuur naar een hoger niveau te tillen.
SPECIFICATIES
Feature | Details |
---|---|
Prijs | |
Prijzen | Van € 25.595,00 |
Feature | Details |
---|---|
Motor en transmissie | |
Type | Vloeistofgekoeld, 12 kleppen, DOHC, driecilinder in-lijn |
Inhoud | 1160 cc |
Boring | 90,0 mm |
Slag | 60,7 mm |
Compressieverhouding | 13.2:1 |
Max. vermogen EC | 150 pk (110.4kW) bij 9,000 omw/min |
Max. koppel EC | 130 Nm bij 7,000 tpm |
Systeem | Sequentiële, elektronische multipoint-brandstofinjectie met elektronische gasklepregeling |
Uitlaat | Roestvaststalen 3-in-1 uitlaatspruitstuk met onderliggende primaire geluiddemper en zijdelings gemonteerde secundaire geluiddemper |
Eindaandrijving | Cardanaandrijving |
Koppeling | Hydraulische, natte slipkoppeling met meerdere platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Feature | Details |
---|---|
Frame | |
Frame | Stalen buizenframe met gelaste aluminium draagbalken. Opgeschroefd aluminium subframe achter. |
Swingarm | Dubbelzijdige aluminium "Tri-Link"-swingarm met dubbele reactiearmen. |
Voorband | Spoked (Tubeless). 21 x 2.15in. |
Achterwiel | Spoked (Tubeless). 18 x 4.25in. |
Voorband | Metzeler Karoo Street, 90/90-21 (M/C 54V TL) |
Achterband | Metzeler Karoo Street, 150/70R18 (M/C 70V TL) |
Voorvering | 49 mm USD-voorvork van Showa met semi-actieve demping. Veerweg 220 mm. |
Achterwielophanging | 220 mm veerweg Showa-monoshock met semi-actieve demping, met automatische elektronische voorspanningsaanpassing en nieuwe actieve voorspanningsreductie. Afhankelijk van het gecombineerde gewicht van de bestuurder, passagier en bagage kan deze functie de rijhoogte tot 20 mm verlagen wanneer de motorfiets tot stilstand komt, wat de bestuurder meer gemak en vertrouwen biedt. |
Front Brakes | Radiaal opgehangen Brembo M4.30 Stylema monoblock-remklauwen, OC-ABS, dubbele zwevende schijven van 320 mm. Magura HC1 radiale hoofdremcilinder met verstelbare hendel en afzonderlijk reservoir. |
Rear Brakes | Brembo-remklauw met enkele zuiger, OC-ABS, één remschijf van 282 mm. Hoofdcilinder achter met extern reservoir. |
Instrumentendisplay en -functies | 7 inch TFT-kleurendisplay voor instrumenten met My Triumph-connectiviteitssysteem |
Feature | Details |
---|---|
Afmetingen en Gewicht | |
Breedte stuur | Stuurstang 849 mm, handkappen 984 mm |
Hoogte zonder spiegels | Verstelbaar scherm 1487 - 1547 mm |
Zadelhoogte | Adjustable 875/895 mm |
Wielbasis | 1560 mm |
Vorksprong | 23,7 º |
Naloop | 112 mm |
Tankinhoud | 20 L |
Gewicht met volle tank | 249 kg |
Feature | Details |
---|---|
Brandstofverbruik | |
Brandstofverbruik | 5.1 l/100km |
CO2 Figures | 119 g/km EURO 5+ Regulation (EU) No. 134/2014 Annex VIII |
Feature | Details |
---|---|
Service | |
Service Interval | Onderhoudsinterval van 16.000 km / 12 maanden |
KENMERKEN
CHASSIS
|
|
---|---|
Wielen | Lichtgewicht spaakwielen met tubeless-banden 21" vóór en 18" achter |
Brandstoftank | Aluminium brandstoftank van 20 liter |
Centre Stand | Included |
Semi-actieve vering van Showa | 220mm veerweg Showa semi-actieve vering nu met nieuwe Active Preload Reduction. Afhankelijk van het gecombineerde gewicht van de bestuurder, passagier en bagage kan deze functie de rijhoogte tot 20 mm verlagen wanneer de motorfiets tot stilstand komt, wat de bestuurder meer gemak en vertrouwen biedt. |
TECHNOLOGIE
|
|
Cruise Control | Included |
Schakelbekrachtiging | Triumph Shift Assist (opschakelen en terugschakelen) |
Hellingassistentie (hill hold) | Included |
Rijmod | 6 |
Bandenspanningsbewakingssysteem (TPMS) | Optionele accessoires |
Adaptieve bochtverlichting | Included |
Integrale LED-verlichting met DRL-koplamp in bepaalde markten | Included |
Led-hulpverlichting | Included |
7 inch TFT-instrumentenpaneel met My Triumph-connectiviteitssysteem | Included |
Geoptimaliseerde bochten-ABS en tractiecontrole | Included |
RIDER COMFORT
|
|
Bescherming | Handkappen, aluminium carterbeschermplaat, valbeugels |
Handvatverwarming | Included |
Verwarmd bestuurders- en passagierszadel | Optionele accessoires |
GARANTIE
|
|
Garantie | 3 Jaar garantie, ongeacht het aantal kilometers |
CHASSIS
|
|
---|---|
Wielen | Lichtgewicht spaakwielen met tubeless-banden 21" vóór en 18" achter |
Brandstoftank | Aluminium brandstoftank van 20 liter |
Centre Stand | Included |
Semi-actieve vering van Showa | 220mm veerweg Showa semi-actieve vering nu met nieuwe Active Preload Reduction. Afhankelijk van het gecombineerde gewicht van de bestuurder, passagier en bagage kan deze functie de rijhoogte tot 20 mm verlagen wanneer de motorfiets tot stilstand komt, wat de bestuurder meer gemak en vertrouwen biedt. |
TECHNOLOGIE
|
|
Cruise Control | Included |
Schakelbekrachtiging | Triumph Shift Assist (opschakelen en terugschakelen) |
Hellingassistentie (hill hold) | Included |
Rijmod | 6 |
Bandenspanningsbewakingssysteem (TPMS) | Optionele accessoires |
Adaptieve bochtverlichting | Included |
Integrale LED-verlichting met DRL-koplamp in bepaalde markten | Included |
Led-hulpverlichting | Included |
7 inch TFT-instrumentenpaneel met My Triumph-connectiviteitssysteem | Included |
Geoptimaliseerde bochten-ABS en tractiecontrole | Included |
RIDER COMFORT
|
|
Bescherming | Handkappen, aluminium carterbeschermplaat, valbeugels |
Handvatverwarming | Included |
Verwarmd bestuurders- en passagierszadel | Optionele accessoires |
GARANTIE
|
|
Garantie | 3 Jaar garantie, ongeacht het aantal kilometers |
GEAVANCEERDER EN VERFIJNDER
Voor 2024 is de Tiger 1200 Rally Pro aanzienlijk verbeterd en geavanceerder en verfijnder dan ooit. Hij is beter te controleren bij lage snelheden, waardoor hij comfortabeler en ergonomischer is.
ACTIEVE VOORSPANNINGSREDUCTIE
Niet alleen de zadelhoogte is afstelbaar tot 875-895 mm, maar de actieve voorspanningsreductie kan de motorfiets met maximaal 20 mm verlagen wanneer hij tot stilstand komt, afhankelijk van het gecombineerde gewicht van de bestuurder, de passagier en de bagage.
MOTOR
Of je nu op de weg of off-road rijdt, de vernieuwde T-plane is verfijnder dan ooit. Hij biedt meer precisie en controle bij lage snelheden dankzij een groter traagheidsmoment, een betere balans en een nieuwe kalibratie.
SEMI-ACTIEVE VERING VAN SHOWA
De Tiger 1200 wordt nu geleverd met Active Preload Reduction. Afhankelijk van het gecombineerde gewicht van de bestuurder, passagier en bagage kan dit de rijhoogte tot 20 mm verlagen wanneer de motorfiets tot stilstand komt, wat de bestuurder meer gemak en vertrouwen biedt.
DOELGERICHTE ALL-ROAD SETUP
Het 21" tubeless voorste spaakwiel met verbeterde bodemvrijheid zorgt voor een machine die net zo doelgericht is als hij eruitziet, hoe zwaar het traject of hoe oneffen de weg ook is.
TRI-LINK SWINGARM
De unieke Tri-link swingarm, een zeldzame combinatie van een lager gewicht en meer kracht, biedt duurzame allroad-betrouwbaarheid met alle onderhoudsarme voordelen van cardanaandrijving.
TRIUMPH SHIFT ASSIST
Soepel schakelen zonder koppeling met de volledig zesversnellingsbak helpt vermoeidheid bij de bestuurder te verminderen, zowel op als buiten de gebaande paden.
VOLLEDIG KEYLESS SYSTEEM
De geavanceerde keyless ontsteking, het stuurslot en de tankdop van de Tiger 1200 worden geleverd met een optie om de draadloze functie uit te schakelen voor nog meer veiligheid wanneer u niet in de buurt van uw motorfiets bent.
OPTIMALE STUURSTANG- EN VOETSTEUNPOSITIES
Comfortabel op de weg, indrukwekkend naast de weg. De ergonomie van de Rally Pro is ontwikkeld voor de ideale staande off-roadhouding en meer comfort tijdens lange afstanden.
PREMIUM AFWERKING
Dankzij de uitstekende zithouding en afwerking van hoge kwaliteit, zijn het mooie uiterlijk en de premium details van de Rally Pro ontworpen om lang mee te gaan.
RIJMODUS ‘OFF-ROAD PRO’
Naast de vijf rijmodi van de GT Pro wordt de Rally Pro geleverd met een extra 'Off-Road Pro'-modus die het ABS en de tractiecontrole volledig uitschakelt voor hoogwaardig terreinrijden.