- Home
- For The Ride
- Factory visitor experience
Factory visitor Experience
Bezoek de thuisbasis van Triumph voor het hele verhaal van de legende. De Triumph Factory Visitor Experience wordt georganiseerd in Hinckley en biedt een ongelooflijk inzicht in de meest iconische motorfietsfabrikant van Groot-Brittannië.
factory tours
England, Hinckley
Onze fabrieksrondleidingen duren 90 minuten en kosten £28 per persoon.
Je kunt online een rondleiding boeken met een creditkaart of bankpas. Bezoekers met een waardebon kunnen bellen naar 01455 453088.
Openbare rondleidingen worden gegeven van woensdag tot en met zondag om 10.00 uur, 11.00 uur, 13.00 uur en 13.30 uur.
EXHIBITION
De Triumph-expositie wordt regelmatig bijgewerkt om de voortdurende evolutie van dit grote Britse merk te tonen en vormt hierdoor de perfecte bestemming voor een ritje. De toegang is gratis.
ONTDEK MEER1902 CAFÉ
In de Triumph Factory Visitor Experience is ook ons 1902-café ondergebracht, waar je tijdens jouw bezoek kunt relaxen en genieten van barista-koffie en verfrissingen.
ONTDEK MEEREVENTS
We organiseren in de loop van het jaar allerlei evenementen in de fabriek, van motorfietsavonden tot ontmoetingen.
ONTDEK MEERFACTORY TOURS
Neem een kijkje achter de schermen met een groepsrondleiding van 90 minuten door de fabriek. Of boek het privépakket “Full Works” voor een intense, meeslepende ervaring.
ONTDEK MEERSHOP
Onze cadeauwinkel biedt een voortdurend veranderende collectie van Triumph-kleding en cadeaus en souvenirs als herinnering aan je bezoek.
ONTDEK MEERThe Moments That Define Triumph
- 1900 - 1939
- 1940 - 1959
- 1960 - 1989
- 1990 - 2009
- 2010 - 2020
Founding An Industry
1900 - 1939
The Genius
1940 - 1959
Racing Success
1960 - 1989
THE RETURN
1990 - 2009
A BOLD FUTURE
2010 - 2020
1900 - 1939
1900 - 1939
1902: DE EERSTE TRIUMPH
De eerste Triumph, beter bekend als No. 1, wordt geproduceerd. Ontworpen door technisch ingenieur Mauritz Schulte en uitgerust met een Belgische 2.2 pk Minerva-motor.
1900 - 1939
1900 - 1939
1907: MOTORFIETSPRODUCTIE STIJGT TOT 1000 STUKS.
Omdat de jaarlijkse productie van motorfietsen stijgt naar 1000 stuks en Triumph een nieuwe 450 cc-motor met 3,5 pk op de markt brengt, verhuist de fabriek naar een grotere vestiging aan Priory Street in Coventry.
1900 - 1939
1900 - 1939
1908: TRIUMPH WINT DE TT
Na zijn tweede plaats in de allereerste Isle of Man TT in 1907 wint Jack Marshall de eencilinderrace op een Triumph met een gemiddelde snelheid van 65 km/u.
1900 - 1939
1900 - 1939
1915: DE EERSTE TRIUMPH TYPE H 'TRUSTY' MOTORFIETS
Triumph begint met het leveren van zijn 499 cc type H 'Trusty' motorfietsen aan de geallieerde strijdkrachten tijdens de Eerste Wereldoorlog. In 1918 werden er 30.000 luchtgekoelde eencilinder motoren gebruikt in militaire dienst.
1900 - 1939
1900 - 1939
1927: FABRIEK IN COVENTRY
De fabriek van Triumph in Coventry - inmiddels 500.000 vierkante meter groot en met meer dan 3000 medewerkers in dienst - bereikt een jaarlijkse productie van 30.000 motorfietsen.
1900 - 1939
1900 - 1939
1936: EDWARD TURNER
De auto- en motorfietsbedrijven van Triumph worden opgesplitst, waarbij de laatste wordt gekocht door Jack Sangster. Hij neemt onmiddellijk Edward Turner aan als hoofdontwerper van het bedrijf.
1900 - 1939
1900 - 1939
1937: SPEED TWIN ONTHULD
Turner onthult de 498 cc Speed Twin die sneller dan 145 km/u kan rijden. Deze motor wordt door velen beschouwd als de definitieve Britse motorfiets en het is het blok dat meer dan 40 jaar bepalend is voor Triumph
1940 - 1959
1940 - 1959
1942: EEN NIEUWE FABRIEK IN MERIDEN
De productie start in de nieuwe fabriek in Meriden. In deze periode worden meer dan 50.000 motorfietsen aan het leger verkocht.
1940 - 1959
1940 - 1959
1946: TIGER 100, SPEED TWIN & 3T
Het bedrijf richt zich op drie modellen: de Tiger 100 (met een eerste plaats op de Manx Grand Prix van 1946 van Ernie Lyons); de iconische Speed Twin en de kleinere touring 349cc 3T.
1940 - 1959
1940 - 1959
1953: THE WILD ONE
Voor de film "The Wild One" rijdt Marlon Brando een '650 cc Thunderbird 6T.
1940 - 1959
1940 - 1959
1955: 312 KM/U
Johnny Allen start het begin van een ongelofelijk 15-jarig tijdperk van prestaties voor Triumph, waarbij hij 312 kilometer per uur reed op de Bonneville Salt Flats met 'The Devil's Arrow'; een streamliner gebouwd door een drietal Texaanse enthousiastelingen en aangedreven door een getunede 650 cc Thunderbird-motor.
1940 - 1959
1940 - 1959
1959: T120 BONNEVILLE 650
De T120 Bonneville 650 wordt geïntroduceerd. De Bonneville dankt zijn naam aan de beroemde zoutvlakte en is voorbestemd om de best verkochte Britse twin aller tijden te worden.
1960 - 1989
1960 - 1989
1963: THE GREAT ESCAPE
Een 1962 TR6 650 Trophy wordt bereden, besprongen en gecrasht door Bud Ekins en Steve McQueen in de klassieke WW2-film uit 1963, The Great Escape.
1960 - 1989
1960 - 1989
1966: 394 KM/U!
Buddy Elmore wint ongetwijfeld de beroemdste Daytona 200-race aller tijden op een 500 cc Tiger - met een startplaats achteraan op de grid. De Gyronaut X-1-streamliner zet een wereldrecordsnelheid van 394 km/u neer tijdens de Bonneville Speed Week, aangedreven door twee Triumph 650 cc-motoren.
1960 - 1989
1960 - 1989
1967: RACESUCCES
Gary Nixon herhaalt Elmore's prestatie uit 1966 met een overwinning in de Daytona 200 op een Tiger 100 en John Hartle helpt Triumph meer racesucces te brengen in de Isle of Man Production TT. Evel Knievel springt door de beroemde fonteinen bij Caesar’s Palace in Las Vegas op zijn Bonneville T120 TT Special.
1960 - 1989
1960 - 1989
1968: 750cc TRIPLE
De wereld krijgt zijn eerste voorproefje van de 750 cc Triple, terwijl de revolutionaire motor de Triumph Trident en de BSA Rocket 3 aandrijft.
1960 - 1989
1960 - 1989
1969: EERSTE RONDE OOIT VAN 160 KM/U OP TT
Malcolm Uphill wint de Production TT op een Bonneville en noteert de eerste ronde ooit op een productiemotor sneller dan 160 km/u.
Image Source: Mortons Archive
1960 - 1989
1960 - 1989
1970: UPHILL WINT OPNIEUW
Uphill wint opnieuw de Production TT, dit keer met een getunede driecilinder Trident van 750 cc. Terug in de fabriek wordt het T120-assortiment 'oil in frame' geïntroduceerd.
1960 - 1989
1960 - 1989
1975: SAMENWERKING MET MERIDEN
Ondanks een vijfde opeenvolgende overwinning in de productie TT van de Trident van 750 cc die bekend staat onder de naam Slippery Sam en het ontstaan van het Meriden Workers’ Co-operative, komt de productie van de Triumph Trident tot een einde.
Image source: FoTToFinders
1960 - 1989
1960 - 1989
1987: TOPGEHEIM
De ontwikkeling gaat door in het allerhoogste geheim, met de eerste nieuwe Triumph-motor - een 1200 cc viercilinder - op de testbank in de nieuwe Hinckley-fabriek.
The return
The return
1990: DE TERUGKEER
Triumph onthult zes nieuwe modellen op de Keulse motorshow: de Trident 750 cc en 900 cc Triples; de touring Trophy 900 cc Triple en 1200 cc Four, naast de sportieve Daytona 750 cc Triple en 1000 cc Four.
1990 - 2009
1990 - 2009
1996: DAYTONA T595
De Daytona T595 verschijnt ten tonele en zorgt voor vele aanbetalingen dankzij de opvallende stijl. De 50.000ste motorfiets geproduceerd in Hinckley wordt besteld.
1990 - 2009
1990 - 2009
1994: SPEED TRIPLE EN TIGER 900
Triumph sluit zich met de Tiger 900 aan bij het adventure-segment en herleeft zijn raceverleden met de baanbrekende 885 cc Speed Triple, die deelneemt aan de Speed Triple Challenge-races in Donington Park. Aan de andere kant van de Atlantische Oceaan wordt Triumph Motorcycles America opgericht.
1990 - 2009
1990 - 2009
2000: BONNEVILLE KEERT TERUG
Een decennium na de wedergeboorte van Triumph, keert de iconische Bonneville terug in de Triumph line-up en trekt zowel traditionele als jongere rijders aan met zijn klassieke styling, uitstekende handling en functionaliteit.
1990 - 2009
1990 - 2009
2002: 100 JAAR
Hoofdassemblagefabriek 1 brandt volledig uit. Fabriek 3, de eerste vestiging van Triumph in Thailand, opent en begint onderdelen te produceren. De viercilinder Daytona 600 supersportsmotor wordt geïntroduceerd.
1990 - 2009
1990 - 2009
2003: RACESUCCES
Bruce Anstey wint de Junior 600 op de Valmoto Daytona 600, waarmee Triumph zijn eerste TT-overwinning behaalt in 27 jaar.
1990 - 2009
1990 - 2009
2006: DAYTONA 675
De productie start van een geheel nieuwe 675 cc Daytona met een Triple-motor die bedoeld is om meerdere supersportsprijzen te winnen.
1990 - 2009
1990 - 2009
2007: STREET TRIPLE
De Street Triple komt ten tonele en vormt een bedwelmende mix van de styling en entertainment van de Speed Triple met de prestaties en bediening van de Daytona 675. Fabriek 5 wordt geopend in Thailand.
1990 - 2009
1990 - 2009
2008: BRITSE SUPERSPORTKAMPIOENEN
Glen Richards haalt de eerste prijs bij het British Supersport Championship op zijn MAP Embassy Triumph Daytona 675 - waarmee Triumph het eerste Britse kampioenschap van het Hinckley-tijdperk behaalt.
1990 - 2009
1990 - 2009
2009: STREET TRIPLE R
Triumph zet zijn eerste stap richting de 'R'-sector met de introductie van de Street Triple R. Remkracht en ophanging met hogere specificaties tillen het toonaangevende pakket naar nieuwe hoogten.
2010 - 2020
2010 - 2020
2010: CRUISER VAN HET JAAR
Triumph Hinckley's eerste riemaangedreven motorfiets, de Thunderbird 1600cc parallelle twin, wordt geïntroduceerd. De motorfiets maakt genoeg indruk op het Amerikaanse tijdschrift Cycle World om tot 'Cruiser of the Year' te worden uitgeroepen.
2010 - 2020
2010 - 2020
2012: 110 JAAR
Triumph viert 110 jaar in stijl en opent een vestiging in Brazilië terwijl de jaarlijkse verkoop voor de eerste keer wereldwijd 50.000 motorfietsen behaalt. De geheel nieuwe 1215 cc Tiger Explorer en Trophy-modellen worden uitgebracht, net als grote updates voor de Street Triple en Daytona.
2010 - 2020
2010 - 2020
2014: TERUG OP DE EERSTE PLAATS
Gary Johnson behaalt een spannende overwinning op Isle of Man en wint de Supersport TT en Billy McConnell zet het Britse supersportkampioenschap op zijn naam - beiden rijdend op een Smiths Triumph Daytona 675R. In de VS wint Danny Eslick de prestigieuze Daytona 200 op de Daytona 675R waarmee Triumph daar de eerste overwinning in 47 jaar behaalt.
2010 - 2020
2010 - 2020
2015: WEDERGEBOORTE VAN EEN LEGENDE
Samen met de introductie van een gloednieuwe Speed Triple en de ultieme transcontinentale adventure bike, de Tiger Explorer, onthulde Triumph een geheel nieuwe Bonneville-familie voor de 21e eeuw, met de 900 cc Street Twin, 1200 cc Bonneville T120 en T120 Black en de gloednieuwe 1200 cc Thruxton en Thruxton R.
2010 - 2020
2010 - 2020
2016: BRUTALE SCHOONHEID
De nieuwe Bonneville Bobber, geïntroduceerd tijdens een spannende avond vol dragracen en livemuziek, levert weergaloze authenticiteit, handgemaakte custom-stijl, technische innovaties en het rijplezier en geluid van een hot rod. Dit, samen met de nieuwe Street Cup, Street Scrambler, Bonneville T100 en T100 Black, tilt onze iconische Modern Classics-reeks naar een heel nieuw level.
2010 - 2020
2010 - 2020
2017: 765cc MOTORBLOK
Triumph heeft de revolutionaire, veelvuldig bekroonde Street Triple-serie met een volledig nieuw 765cc-motorblok geïntroduceerd en een nieuw partnerschap met Dorna aangekondigd voor de exclusieve levering van een motorblok met racespecificaties voor het Moto2™-wereldkampioenschap vanaf het seizoen van 2019.
2010 - 2020
2010 - 2020
2018: TWEE LEGENDES ZIJN TERUG
Met de onthulling van de volledig nieuwe Speed Twin en de toonaangevende Scramber 1200 keren twee iconische namen terug in de line-up van Triumph, elk met een ongekend specificatieniveau en vermogen.
2010 - 2020
2010 - 2020
2019: RECORDBREKEND
Triumph keert terug naar het topniveau van de racerij als officiële motorleverancier van het FIM Moto2™ wereldkampioenschap met een op de race afgestemde versie van de beroemde Street Triple 765 cc, goed voor maar liefst 16 ronderecords, de allereerste topsnelheid van 300 km/u en de historische eerste overwinning van Alex Marquez in het kampioenschap met een Triumph-motorfiets.
2010 - 2020
2010 - 2020
2020: DRIECILINDERMOTOR
De Trident 660 voegt zich bij Triumphs bekroonde Roadster-line-up en introduceert een geheel nieuwe dimensie van plezier, karakter en stijl. Door het prestatievoordeel van de driecilindermotor, de toonaangevende technologie, het wendbare rijgedrag en de lage eigendomskosten is de Trident 660 de perfecte combinatie voor de nieuwe generatie motorrijders die de Triumph-wereld betreden.