THRUXTON RS
CHASSIS EN TECHNOLOGIE
De nieuwe Thruxton RS is vanaf de eerste dag ontworpen voor een rit op een moderne sports roadster met een dynamisch en vertrouwenwekkend rijgedrag. Het spannende hogere vermogen wordt ondersteund door alle apparatuur en technologie die nodig is om de volgende evolutie van de originele klassebepalende caféracer te leveren.
THRUXTON RS BESTURING
De sleutel tot het succes van de Thruxton is altijd zijn intuïtieve rit geweest. Dit is immers een motorlegende die geboren is op het circuit en vervolgens opnieuw geboren is voor modern, dynamisch en prestatiegericht rijden op de weg.
De ongeëvenaarde combinatie van het nieuwe sportieve chassis, de hoogwaardige vering, de nieuwe Brembo-voorremmen en de nieuwe Metzeler-racebanden, in combinatie met de aanzienlijke gewichtsbesparing van 6 kg zorgen voor een uitstekend rijgedrag, vermogen en prestaties.
De nieuwe Thruxton RS-remmen combineren de hogere specificaties van de Brembo 4-zuiger M50 radiale monoblokremklauwen met twee 320 mm zwevende Brembo-remschijven en Brembo-hoofdremcilinders die extra snel aangrijpen met eigenschappen voor een beter remvermogen en nog meer controle.
Zoals u zou verwachten en zoals u zult ervaren tijdens uw rit op de weg, is de Thruxton RS-vering ontworpen voor een nauwkeurige besturing die past bij het uiterlijk van een caféracer. Hoogwaardige, instelbare Showa USD-voorvork met grote zuigers werken samen met volledig instelbare Öhlins-achterwielophanging met piggyback (een premium set-up die uniek is voor de Thruxton RS) voor een geëngageerde en opwindende rit die de kenmerkende Triumph-rijdynamiek van neutraliteit, wendbaarheid en stabiliteit, echt verbetert.
Bovendien wordt de ongelooflijke grip op het asfalt geboden door de nieuwe Metzeler Racetec RR-banden (voor 120/70 ZR17, achter 160/60 ZR17) en lichtgewicht 17" aluminium velgen (32-spaaks, voor 17" x 3,5", achter 17" x 5").
Indrukwekkend is dat de nieuwe Thruxton RS lichter is dan de eerdere Thruxtons. Deze gewichtsbesparing van 6 kg wordt bereikt door lichtgewicht motorupgrades zoals een nieuwe magnesium kleppen- en dunwandige motorblok covers en een lichtere, af fabriek, accu.
Het vernieuwde 1200 cc Thruxton twin blok wordt geleverd met drie verbeterde rijmodi - Road, Rain en Sport - elk met een speciale gasrespons en ook, nieuw op de RS, een speciale tractiecontrole-instelling voor elke modus. Samen zorgen deze voor een verbeterde reactiesnelheid en stellen ze de rijder in staat de afstelling te kiezen die het beste past bij de rijomstandigheden en de voorkeuren van de rijder. Bovendien is de nieuwe Thruxton RS uitgerust met compacte, onopvallende ABS en schakelbare tractiecontrole.
De LED-verlichting van de Thruxton voegt een mooie extra dimensie toe en profiteert van een lager energieverbruik en een grotere duurzaamheid op lange termijn. Deze fiets heeft opvallende dagrijverlichting* met een opvallende koplamp en er is ook een minimaal elegant LED-achterlicht geïntegreerd in het klassiek geïnspireerde, stijlvolle silhouet van de achterkant (*waar de lokale wetgeving dit toelaat per land).
Tot de eersteklas standaardfuncties behoren een USB-oplaadpunt, dat zich onder het zadel bevindt voor het gemakkelijk opladen van persoonlijke apparatuur, een startonderbreker die in de gemerkte Thruxton-sleutel is ingebouwd en een vergrendelbare tankdop voor de brandstoftank onder de kenmerkende opklapbare Monza-dop. Een zeer functionele dubbele klok die in één oogopslag informatie biedt over onder meer de rijmodus, de versnellingsindicator, het brandstofniveau en de kilometerteller maken de superieure, op de rijder gerichte technologie van de nieuwe Thruxton RS compleet.
De uitdagingen bij de ontwikkeling van de nieuwe Thruxton RS hebben de afgelopen vier jaar de vindingrijkheid van veel teams bij Triumph Motorcycles op de proef gesteld. Nieuwe banden van topkwaliteit, zwarte velgen en de hoger gespecificeerde Brembo-remmen in een nieuw Triumph-sportchassis om zowel voortreffelijk rijgedrag als elegante caféracer-elegantie te produceren, is iets dat alleen gebeurt met totale toewijding en respect voor de afkomst van de motorfiets, die zijn eigen unieke proporties, silhouet en lijnen vereist.
De nieuwe RS is net zo nauwkeurig en responsief als een rit met een moderne sport roadster, maar biedt ook een werkelijk unieke, moderne caféracer-ervaring en -gevoel. Van de ergonomie voor de geëngageerde rijder tot de geavanceerde technologie en innovatieve, moderne techniek, is de nieuwe RS een unicum dat met kop en schouders boven zijn imitators uitsteekt.