TIGER 900
REDENEN OM TE RIJDEN
De meest capabele, wendbare en dynamische middelzware adventure-motorfiets die er is.
In een wereld waar mensen evenveel waarde hechten aan ervaringen als aan bezit, is de Tiger 900 een motorfiets met het vermogen, de motor, het chassis, de technologie en de agressieve avontuurlijke stijl die u de vrijheid geven om alle avonturen te realiseren die u wilt ondernemen.
De Tiger 900-lijn is aanzienlijk lichter dan zijn naaste concurrenten, met een ongelooflijk hoge specificatiestandaard en zet een maatstaf als de meest bekwame, wendbare en dynamische avontuurlijke motorfiets verkrijgbaar in het dynamic middleweight adventure motorcycles segment. Dit is waarom u nu een proefrit moet maken!
1. SPANNENDE AVONTUURLIJKE OPTIES
Wilt u een krachtige adventure-motorfiets met alle technologie, mogelijkheden en comfort die u maar kunt krijgen? Dan is de Tiger 900 GT perfect afgestemd op uw behoeften. Of wilt u dit allemaal plus de extra offroad-mogelijkheden om zelfs de meest extreme avonturen met vol vertrouwen aan te kunnen gaan? Dan is de Tiger 900 Rally-serie voor u de perfecte keuze.
De Tiger 900 GT - De GT-serie is gebouwd voor maximaal avontuurlijk rijden in de stad, prettig rijden over lange afstanden en alles wat daartussen ligt. Bovendien biedt hij alle prestaties, uitrusting en technologie om elke rit met vertrouwen en opwinding te benaderen.
De Tiger 900 Rally - Onze meest geavanceerde motorfietsen voor tweeërlei gebruik, gebouwd voor maximaal offroad-avontuur en rijplezier de hele dag door, controle en comfort. De Tiger 900 Rally-serie zet een norm voor handling, specificatie en stijl.
2. 900 cc DRIECILINDER BLOK
Een nieuw Euro 5-compliant 900 cc-driecilinder blok met meer vermogen zorgt voor betere prestaties van de Tiger 900. Er is een ontstekingsvolgorde toegepast voor een meer betrokken rij-ervaring met tot 9% meer vermogen over het hele toerenbereik en een piekvermogen van 95 pk bij 9.000 tpm, plus 10% meer piekkoppel dan de vorige Tiger 800. De ontstekingsvolgorde van de Tiger 900 heeft het karakter en het geluid van de motor verbeterd en zorgt voor een agressiever en boeiender geluid van het driecilinder blok met een opvallender grommend geluid.
Ook de koelprestaties zijn verbeterd door een volledig opstelling van de dubbele radiator die de luchtstroom beter beheert om de omgevingswarmte die de rijder voelt te verminderen en het volume van de koelvloeistof te verminderen. Voor extra gemak is het, gemakkelijk toegankelijke luchtfilter zo ontworpen dat het snel en eenvoudig kan worden vervangen.
3. GEHEEL NIEUW KLASSEBEPALEND CHASSIS
Maximale wendbaarheid en mogelijkheden met uitzonderlijke handling – De Tiger 900 is over het geheel genomen 5 kg lichter. De combinatie van het lichte modulaire frame, de lichtere motor, de hoogwaardige vering en de eersteklas Brembo-remmen zorgen voor een betere wendbaarheid en mogelijkheden, wat zorgt voor een uitzonderlijke handling in alle rijomstandigheden. Het zwaartepunt van elke Tiger 900 is 40 mm naar voren en 20 mm omlaag verplaatst ten opzichte van de vorige Tiger 800 om een betere gewichtsverdeling tussen het voor- en achterwiel en een betere lage snelheidsbalans in alle rijscenario's te bieden, terwijl de uitstekende grondspeling van de Tiger 900 behouden blijft.
Verbeterde ergonomie – Een kortere wielbasis verbetert het comfort van de rijder, vooral tijdens kortere ritten met veel starts en stops. Het stuur staat nu 10 mm dichterbij voor een comfortabelere, rechte rijpositie en de speciale voetsteunposities van elk Tiger 900-model zijn geoptimaliseerd voor de rijstijl van de rijder.
Verstelbare zadelhoogte – Alle modellen zijn voorzien van een ingebouwd, eenvoudig in twee standen te verstellen zadelhoogtemechanisme waarmee de rijder de zadelhoogte met 20 mm kan aanpassen aan de gewenste instelling. De Tiger 900, Tiger 900 GT en Tiger 900 GT Pro hebben een zithoogte van 820 – 840 mm, de Tiger 900 Rally en Tiger 900 Rally Pro hebben een zithoogte van 860 – 880 mm en de Tiger 900 GT Low Ride Height-versie heeft een zithoogte van 770 – 790 mm.
4. OP MAAT GEMAAKTE WIELOPHANGING EN REMOPSTELLING
Tiger 900 and Tiger 900 GT - De modellen hebben een op maat gemaakte vering die is ontwikkeld om een, baanbrekende rijervaring te bieden voor het gehele middelzware adventure-segment.
De 900- en GT-modellen hebben een Marzocchi 45 mm upside-down-cartridgevoorvork met een veerweg van 180 mm Bij de GT- en GT Pro-modellen zijn deze voorzien van handmatig verstelbare in- en uitgaande demping.
De achterwielophanging heeft een veerweg van 170 mm en is op het GT-model handmatig instelbaar voor de voorspanning en uitgaande vering.
De GT Pro RSU met topspecificaties is voorzien van een, elektronisch instelbare ophanging, ontwikkeld in samenwerking met Marzocchi.
Tiger 900 Rally - Om de geavanceerde offroad-prestaties van de Tiger 900 Rally-serie te weerspiegelen, wordt de ultieme veringscapaciteit geleverd door Showa-vering.
Beide Rally-modellen hebben een 45 mm Showa upside-down cartridgevork met handmatige verstelling van de voorbelasting, rebound- en compressiedemping en 240 mm veerweg. Aan de achterzijde bevindt zich een RSU onder gasdruk, met instelbare voorspanning, rebounddemping, met een veerweg van 230 mm op het achterwiel.
Alle motorfietsen in de Tiger 900-lijn zijn uitgerust met een toonaangevende rem set-up met top specificaties voor op de weg via de Brembo Stylema®-remmen Dit zijn Brembo's beste, lichte, compacte en zorgvuldig vormgegeven remklauwen. Het kleinere volume rond de zuigers en remblokken vermindert de interne ruimte die wordt ingenomen door de remvloeistof om directer te kunnen reageren. De hogere luchtstroom rond de remblokken helpt de remklauwen sneller te koelen voor nog betere prestaties.
5. GEAVANCEERDE TECHNOLOGIE
Deze Tiger 900-serie motorfietsen is voorzien van een groot aantal technologische innovaties.
De Tiger 900 GT- en Rally-modellen met mid- en topspecificaties zijn voorzien van nieuw 7" TFT-kleurendisplay met uitgebreide ritinformatie, plus nieuw geoptimaliseerd ABS in de bochten en tractiecontrole voor een beter rijgevoel. De serie biedt maximaal zes rijmodi om uw rit aan te passen aan uw rijwensen. De basistechnologie voor alle GT- en Rally-modellen is uitgerust op een hoog niveau, inclusief volledige LED-verlichting, verwarmde handgrepen, cruisecontrol, handbescherming en een veilige mobiele telefoonopslag met laadfunctie.
Toptechnologie voor de GT Pro- en Rally Pro-modellen omvat het geïntegreerde My Triumph-connectiviteitssysteem met standaard ingebouwde Bluetooth®-module voor telefoneren, muziek afspelen, navigeren en GoPro-besturing via de schakelaars met weergave op het TFT-dashboard. Triumph Shift Assist maakt het mogelijk om zonder gebruik van de koppeling op en terug te schakelen en een bandenspanningscontrolesysteem voor extra veiligheid en gemak voor de rijder. Daarnaast standaard voorzien van LED-mistlampen.
6. GEHEEL AGRESSIEVE STIJL EN UITSTRALING
Naast een gloednieuw ontwerp weerspiegelen de, hoogwaardige kuipdelen een herziene afwerking en strakkere lijnen. De Tiger 900 krijgt hierdoor een opvallender, dominanter en avontuurlijkere uitstraling, waardoor elk model verbeterde details en accenten heeft die de geschiktheid voor gebruik zowel op de weg als offroad versterken.
Om zijn allroad mogelijkheden en lichtgewicht set-up te benadrukken, is de Tiger 900 ontworpen met een lichtere voorkant, gereduceerde kuipdelen en een dominanter vormgegeven brandstoftank en een nieuw lichter frame.
De GT en Rally's zijn verkrijgbaar in drie hoogwaardige kleurenschema's, met Pure White, Sapphire Black en Korosi Red voor de GT en GT Pro en Pure White, Sapphire Black en Matt Khaki voor de Rally en Rally Pro. Het basismodel Tiger 900 is leverbaar in Pure White.
7. ORIGINELE ACCESSOIRES
Voeg aan uw avontuur twee inspiratiesets en meer dan 65 originele Triumph-accessoires toe die zijn ontworpen om de bruikbaarheid, het comfort, de prestaties en de stijl van uw Tiger 900 te verbeteren, waaronder een geheel serie bagage- en beschermaccessoires. De Trekker-inspiratie kit bevat een uitstekende keuze aan bagage- en toer-accessoires die perfect zijn voor de Tiger 900 GT-serie, terwijl de Expedition-inspiratie kit de ongelooflijke offroad-capaciteiten van de Tiger 900 Rally-serie laat zien.
8. A2-RIJBEWIJS
Alle Tiger 900 GT- en Rally-motorfietsen kunnen worden aangepast om te voldoen aan de voorschriften voor een A2-rijbewijs met een door de dealer monteerbare A2-set die een speciale APS-handgreep en motorafstelling bevat en het vermogen beperkt tot 35 kW/47 pk. Het volledige vermogen kan eenvoudig weer door de dealer worden hersteld.
9. TOEGANKELIJKE VERSIE MET LAGE ZADELHOOGTE
De Tiger 900 GT is ook verkrijgbaar in een nog toegankelijkere Low Ride Height-versie. Een groot aantal op elkaar afgestemde ontwerp features, waaronder een speciale voorvork en RSU en een unieke getunde vering set-up hebben ervoor gezorgd dat de zithoogte 50 mm lager is dan die van de standaard Tiger 900. Zoals bij alle Tiger 900-motorfietsen heeft dit model een ingebouwde zadelhoogteverstelling van 20 mm, wat betekent dat de Tiger 900 GT LRH-zadelhoogte 760 – 780 mm is in plaats van de standaard 810 – 830 mm.
10. EXTRA FUNCTIES MET TOPSPECIFICATIES
Als u overweegt om een topklasse Tiger 900 te rijden, dan zijn dit de extra 'Pro'-eigenschappen die u geweldig zult vinden.
Tiger 900 GT Pro-features – Een elektronisch gestuurde achterveringseenheid waarmee de rijder de voorbelasting en demping van de achtervering kan instellen via het TFT-dashboard, met vier instellingen voor de belasting ('Rider', 'Rider & Luggage', 'Rider & Pillion' en 'Rider & Luggage & Pillion'). Dit kan worden gecombineerd met negen verschillende dempingsniveaus om de perfecte combinatie te vinden voor uw rij-avonturen. De Triumph Shift Assist, uniek voor de hooggespecificeerde Pro, maakt het mogelijk om soepel en comfortabel op en terug te schakelen zonder dat de koppeling nodig is.
Er is ook een vijfde rijmodus, dus naast de standaardmodi Road, Rain, Off-Road en Sport heeft de GT Pro een uiterst handige Rider-Programmeerbare modus om de motor precies af te stemmen op uw rijbehoeften. Het bandenspanningsbewakingssysteem (TPMS) waarschuwt de rijder als de bandenspanning onder het optimale niveau daalt en is een standaardvoorziening op de hoog gespecificeerde Tiger 900 GT Pro. Daarnaast is het geïntegreerde My Triumph-connectiviteitssysteem een standaardfunctie die het gebruik van telefoon, GoPro en GPS mogelijk maakt, terwijl het verwarmde bestuurder- en achterzadel het comfort vergroten en de verlichte schakelaars een extra fijne stijl en bedieningsgemak bieden.
Tiger 900 Rally Pro-functies – Uniek voor de topgespecificeerde Pro-modellen, de Triumph Shift Assist zorgt voor soepel en comfortabel schakelen met op- en terugschakelen zonder koppeling.
Terwijl het Rally-model vier rijmodi heeft (Road, Rain, Off-Road en Sport), heeft de Rally Pro twee extra rijmodi - Rider-Programmeerbaar en Off-Road Pro - die een nauwkeurige afstelling bieden voor nog extremer offroad rijden en geavanceerder avontuurlijk rijden. Het bandenspanningsbewakingssysteem (TPMS) waarschuwt de rijder als de bandenspanning onder het optimale niveau daalt en is een standaard op de top gespecificeerde Tiger 900 Rally Pro. Om uw rit met de Tiger 900 compleet te maken, beschikt de Rally Pro over het geïntegreerde My Triumph-connectiviteitssysteem, verwarmde bestuurder- en achterzadelverwarming en innovatieve schakelaars met achtergrondverlichting, voor een eersteklas rijcomfort.
TIGER 900 REEKS
TIGER 900 GT (MY23)
Prijzen Vanaf € 16.595,00
TIGER 900 GT LOW (MY23)
Prijzen Vanaf € 16.595,00
TIGER 900 GT PRO (MY23)
Prijzen Vanaf € 18.695,00
TIGER 900 RALLY (MY23)
Prijzen Vanaf € 17.595,00
TIGER 900 RALLY PRO (MY23)
Prijzen Vanaf € 19.195,00