STREET TRIPLE
REDENEN OM TE RIJDEN
De nieuwe generatie Street Triple is nu al een revolutionaire motor die zijn eigen winnende formule heeft ontwikkeld met een nieuwe, agressievere stijl, betere prestaties, hoogwaardige standaardapparatuur en nog betere rijtechnologie.
Hier zijn enkele hoogtepunten om op te letten tijdens een proefrit met deze ongelooflijke motorfiets.
1. HET IS ONZE BESTE STREET TRIPLE OOIT
Deze nieuwe Street Triple RS is de meest verslavende, explosieve en intuïtieve straatmotor die er te koop is en levert een piekvermogen van 123 pk bij 11.750 tpm en een maximumkoppel van 79 Nm bij 9.350 tpm voor een verbazingwekkend niveau van wendbare, dynamische handling. Hij is snel, leuk en stijlvol, de lichtste motorfiets in zijn klasse, en de nieuwe motorupdates zorgen voor een hoger koppel in het lage- en middenbereik voor een snellere respons op het circuit en op de weg.
In de nieuwe Street Triple RS is de uitrusting met de hoogste specificaties ooit in deze serie ingebouwd, met nog betere technologie dan ooit tevoren en superieure verbeteringen aan de vormgeving om de motorfiets een agressievere uitstraling te geven, waar u ook rijdt. Er is zelfs een keuze uit meer dan 60 originele Triumph-accessoires om uw Street Triple te personaliseren en nog meer uit uw rit te halen.
2. TRIPLE 765 cc MOTOR MET MEER VERMOGEN IN HET MIDDENBEREIK
De nieuwe Street Triple RS is een belangrijke stap voorwaarts qua prestatievermogen ten opzichte van een vernieuwde 765 cc driecilindermotor die is ontworpen met prestatie-updates die zijn ontwikkeld als onderdeel van Triumphs Moto2™-motorverbeteringen door hetzelfde motorteam. Als gevolg van deze technische verbeteringen en efficiënties reageert de nieuwe krachtbron beter en is ze sterker, schoner en ook nog eens Euro 5-compatibel.
Deze nieuwe Street Triple-motor is prestatiegerichter en karakteristieker (de RS-motor levert bijvoorbeeld nog meer piekkoppel dan de vorige generatie). Er is ook een verbeterde respons die wordt geleverd door een vermindering van de rotatietraagheid met 7% voor een merkbare verbetering van het koppel vanaf onderin tot en met het middengebied, dat ook een helderder, zuiverder en meer verfijnd triple-geluid oplevert.
3. VERHOUDING VERMOGEN/GEWICHT
De nieuwe generatie Street Triple RS geniet van betere prestaties, een uitzonderlijke bouwkwaliteit, een agressiever uiterlijk en meer technologie dan ooit tevoren. Het is nog steeds de lichtste motor in zijn klasse, wat betekent dat de verhouding tussen vermogen en gewicht ongelooflijk is en centraal staat in de opwindende wendbaarheid, het intuïtieve dynamische gevoel en het uitstekende vermogen.
4. Moto2™ INNOVATIES
De nieuwe Street Triple-motor, die al bekend staat om zijn opwindende prestatiegerichtheid en dynamische karakter, geniet nu van upgrades ontwikkeld door ons Moto2™-motorteam en die hebben geresulteerd in een hoger piekkoppel van 79 Nm bij 9.350 tpm voor het RS-model, met 9% meer vermogen en racekoppel over het middenbereik, met een piek van 123 pk.
5. NOG BETERE TECHNOLOGIE MET HOGERE SPECIFICATIES
De nieuwe Street Triple RS heeft nu exclusief de TFT-schermfunctionaliteit verbeterd, met 2de generatie grafische vormgeving en wordt geleverd met het nieuwe My Triumph-connectiviteitssysteem waarop vooraf alle software is geïnstalleerd die nodig is om de Bluetooth-module voor GoPro en de turn-by-turn-navigatie te ondersteunen. Bovendien profiteert de Street Triple RS nu van de Triumph Shift Assist - een quickshifter voor op- en terugschakelen die nu voor het eerst standaard is gemonteerd.
Deze nieuwe generatie biedt een hoger niveau van toonaangevende technologie voor nog meer rijvertrouwen en controle, met verbeterde rijmodi die zijn geoptimaliseerd om de nieuwe motorupgrades beter te benutten, plus instelbaar ABS en schakelbare tractioncontrol voor een beter rijgevoel, en gasklepregeling voor een nauwkeurige respons op het gas.
7. AGRESSIEVERE STIJL
De nieuwe Street Triple RS profiteert van belangrijke stijlbevorderende verbeteringen en heeft nu een agressievere uitstraling. Dit is het beste te zien aan de geheel nieuwe dubbele LED-koplamp met een zeer opvallende nieuwe vorm en agressiever vormgegeven dagrijlicht op de RS (indien de lokale wetgeving dit toestaat). Het geheel nieuwe bodywork heeft nu strakkere lijnen en een sportievere, hoekigere stijl, met nieuwe generatie aanpassingen aan de fly screen en de luchtinlaat, zijpanelen, achterunit, zadelkap en bellypan. Er is ook een gloednieuwe en gerestylede geluiddemper met een eersteklas koolstofvezel afwerking, uniek voor de RS.
8. MOGELIJKHEDEN VOOR DE STRAAT EN HET CIRCUIT VOOR EEN TOONAANGEVENDE RIT
De nieuwe Street Triple biedt een wendbaar, opwindend rijgedrag met een ongelooflijk nauwkeurige en boeiende handling, die wordt geleverd door een combinatie van geavanceerde technische ontwikkelingen zoals de enkelzijdige swingarm met een torsiestijfheid en zijdelingse flexibiliteit die de stabiliteit zowel op de weg als op het circuit maximaliseert voor een nog groter vertrouwen van de rijder.
Alleen voor het RS-model biedt Pirelli de nieuwste generatie Diablo Supercorsa SP V3-banden die klaar zijn voor gebruik op het circuit met grip en stabiliteit die wettelijk zijn toegestaan op de openbare weg. Alle Street Triple-rijders profiteren van het ervaren remvermogen van de hoogwaardige remmen, terwijl de ophangingsconfiguraties met hoge specificaties bijdragen aan het soepele rijgedrag en het vertrouwenwekkende vermogen van de Street Triple.
9. VERBETERDE AFWERKING & DETAILS
De nieuwe vorm van de spiegels geeft direct een modernere uitstraling aan de voorkant van de RS, terwijl de Street Triple-stuurklem gerestyled is en is voorzien van het hoogwaardige Triumph-merk. Bovendien zijn er meer geharmoniseerde afwerkingen voor de onderdelen, zoals zwarte bedieningsplaten, passagiervoetsteunhangers, satijnmetalen hielbeschermers en demperafwerking om nog meer in het oog springende looks toe te voegen.