DE NIEUWE SPEED TRIPLE 1200 RS
BELEEF HET ULTIEME RIJPLEZIER
ULTIEME DRIECILINDERPRESTATIES
De bloedstollende acceleratie en het sensationele geluid van de ultieme driecilindermotor zorgen voor verslavende prestaties tijdens elke rit.
SUPERSCHERPE HANDLING
Dankzij de Öhlins SmartEC3 semi-actieve vering, de precisiedynamica en de kenmerkende roadster-zithouding rijd je soepel en met controle door elke bocht.
ICONISCH SPEED TRIPLE-DESIGN
Een stoer, iconisch ontwerp, functionele details en een zithouding die vanuit elke hoek kracht en dominantie uitstraalt.
VERBETERDE TECHNOLOGIE
Hypermoderne Öhlins SmartEC3 elektronische vering en een scala aan elektronische rijhulptechnologieën vergroten het plezier en laten je harden rijden dan ooit.
HET VOLLEDIGE PAKKET
Dankzij een op de rijder gericht pakket aan uitrusting en technologie ervaar je totale controle en kun je je volledig op de rit concentreren.
VERBETERDE TECHNOLOGIE
ÖHLINS SMARTEC3-VERING
Met de geavanceerde Öhlins SmartEC3 Objective Based Tuning Interface (OBTi) kunnen rijders moeiteloos diverse voertuigeigenschappen aanpassen, zoals remondersteuning, gewichtsverplaatsing, ondersteuning bij optrekken en grip in de bochten, naast vele andere parameters. Voor degenen die de voorkeur geven aan een vaste afstelling, is handmatige instelling van de ingaande en uitgaande demping ook beschikbaar via het instrumentenmenu.
WHEELIE-CONTROLE
De onafhankelijk instelbare hefregeling van het voorwiel krijgt input van de 6-assige traagheidsmeeteenheid (IMU). Hij heeft vier instelniveaus die onafhankelijk van de rijmodi aan de rijstijl kunnen worden aangepast.
ENGINE BRAKING CONTROL
De Engine Braking Control is aanpasbaar aan de voorkeuren van de rijder. Het vormt een aanvulling op de instelbare gasklepregelingen, zodat je de motorrespons aan jouw rijstijl en de omstandigheden kunt aanpassen.
BRAKE SLIDE ASSIST
Brake Slide Assist is alleen beschikbaar in de Track-modus. Het optimaliseert de ABS-instelling voor maximale prestaties op het circuit, omdat het voorwiel meer kan slippen en het achterwiel meer omhoog kan komen. Tegelijkertijd zorgt het voor een vangnet in onverwachte situaties.
PRESTATIEVERBETERINGEN
Met standaard vijf verschillende rijmodi (Rain, Road, Sport, Track en Rider), ABS en uitschakelbare tractiecontrole voor optimaal bochtenwerk, en de Triumph Shift Assist Quickshifter voor op- en neerschakelen, heeft de Speed Triple alle geavanceerde technologie in huis voor maximale prestaties en veiligheid in alle omstandigheden.
ULTIEME DRIECILINDERPRESTATIES
ONGEËVENAARD VERMOGEN EN KOPPEL
De 1160cc-driecilindermotor is krachtiger dan ooit, met beestachtige acceleratie en prestaties. Hij produceert 183 pk bij 10.750 t/min en 128 Nm bij 8.750 t/min.
UITLAAT MET HOGE PRESTATIES
Een nieuw, onbelemmerd uitlaatsysteem en een compacte, lichtgewicht geluiddemper laten de uitlaatgassen vrij stromen en centraliseren de massa. Dit verbetert de prestaties van de Speed Triple, terwijl de driecilinder lekker kan blijven brullen.
OPTIONELE AKRAPOVIČ-GELUIDDEMPER
De optionele Akrapovič-geluiddemper is nu lichter en heeft nog meer karakter. Hij heeft een buitenste mantel en een bevestigingsbeugel van titanium, afgewerkt met een koolstofvezel eindkap en een gelaserd Akrapovič-logo.
RESPONSIEVE, VERFIJNDE PRESTATIES
Met zijn directe gasrespons en soepele vermogensafgifte levert de driecilindermotor van de Speed Triple de perfecte combinatie van veel koppel in het lage gebied en vermogen in het hoge gebied. Je ervaart explosieve prestaties op de weg en op het circuit.
DOOR RACES GEÏNSPIREERD DESIGN
De Speed Triple 1200 RS-motor, waarin alle kennis en expertise verwerkt is die tijdens Triumphs Moto2™-motorontwikkeling is opgedaan, is ontwikkeld om krachtig en duurzaam, maar toch compact en licht te zijn.
SUPERSCHERPE HANDLING
ÖHLINS SMARTEC3-VERING
Met innovatieve 'spoolklep'-technologie voor nog snellere aanpassing en meer comfort, controleert en wijzigt de hypermoderne Öhlins® SmartEC3 semi-actieve technologie constant de eigenschappen van de veerdemping. Zo is de handling altijd precies, dynamisch en aangepast aan de omstandigheden, of je nu helemaal losgaat op het circuit of door je lievelingsbochten scheurt.
PRECISIE EN CONTROLE
Voor nog meer precisie en controle heeft de Speed Triple 1200 RS een aanpasbare stuurdemper. Daardoor is de handling in elke situatie soepel en voorspelbaar.
RECHTE ZITHOUDING
De iets bredere, hogere stuurstangen zijn met zorg ontworpen voor een sportieve, rechte roadster-zithouding en de perfecte balans tussen wendbaarheid en controle. De nieuwe rijderdriehoek en het smalle zadelprofiel zorgen ervoor dat het contact met de motorfiets intuïtief en ongecompliceerd is. De harmonieuze werking zorgt voor precieze handling en comfort op de weg.
PRESTATIES VOOR OP HET CIRCUIT
Brembo Stylema® remklauwen en een Brembo MCS span- en verhoudingsregelaar vormen de ideale aanvulling op de Öhlins Smart EC3 semi-actieve vering. Ze leveren uitstekende remkracht en dynamische prestaties, zelfs tijdens de meest veeleisende ritten. Pirelli Diablo Supercorsa SP V3-banden bieden raceprestaties in een volledig straatlegale band. Ze zijn met bi-compound ontworpen voor optimale grip, stabiliteit en duurzaamheid.
LICHTGEWICHT ONTWERP
Met een massa rijklaar van slechts 199 kg is de Speed Triple 1200 RS ontwikkeld voor een laag gewicht en hoge prestaties. Een centraal onderdeel in het ontwerp is het aluminium twin-spar-frame, terwijl de nieuwe lichtgewicht wielen de gyroscopische krachten verminderen. Daardoor kun je moeiteloos bochten insturen en erdoorheen vliegen.
ICONISCH SPEED TRIPLE-DESIGN
ONMISKENBAAR UITERLIJK
Met zijn strakke lijnen en vastberaden uitstraling is de Speed Triple ontworpen om op te vallen. Het achterlicht en de kentekenplaathouder zijn naadloos geïntegreerd in het minimalistische ontwerp van de achterkant. De fraai gevormde brandstoftank geeft de motorfiets een gespierd uiterlijk en een schitterend silhouet.
KENMERKEND DESIGN
De kenmerkende dubbele koplampen en de enkelzijdige swingarm, geïnspireerd op meer dan dertig jaar aan Speed Triple-design, versterken de moderne, agressieve styling van de motorfiets en zijn prestatiegerichte karakter.
VERNIEUWD DESIGN
De nieuwe zadelkap maakt de achterkant van de motor scherper, waardoor hij er nog sportiever uitziet dan de eerdere modellen. De nieuwe wielen zien er niet alleen fantastisch uit, maar zijn ook lichter voor nog dynamischer, soepeler prestaties.
STOER ONTWERP
De stoere nieuwe kleurstellingen en opvallende nieuwe graphics accentueren het krachtige design. Nieuwe kroonplaten voor de bredere stuurstangen en de nieuwe stuurdemper hebben een verfijnde, onopvallende zwarte afwerking.
PERFECTE DETAILS
De aandacht voor detail, bouwkwaliteit en algemene afwerking zijn ongeëvenaard. Van de stuureindspiegels met vibratiedemping tot de strak gevormde swingarm: het design van de Speed Triple is even stoer als dat het functioneel is.
HET VOLLEDIGE PAKKET
BLIJF VERBONDEN
Het intuïtieve ontwerp van de 5-inch TFT-instrumenten biedt direct toegang tot alle belangrijke informatie, zodat jij je van de rit kunt genieten. Het standaard My Triumph-connectiviteitssysteem biedt gedetailleerde navigatie en telefoon- en muziekbediening.
INTUÏTIEVE BEDIENING
Instelbaarheid binnen handbereik. De volledig instelbare cruisecontrol maakt lange ritten prettiger, terwijl je je dankzij de verlichte schakelaars ook bij slecht zicht op de weg kunt concentreren.
LICHTGEWICHT ACCU
Elke gram telt als je tienden van een seconde van je tijd op het circuit wilt schaven. De lithium ion-accu van de Speed Triple is een stuk lichter dan een gewone accu. Dit verbetert zijn wendbaarheid en prestaties.
NOODSTOPWAARSCHUWING
Om andere weggebruikers te waarschuwen als je hard moet remmen, zorgt het nieuwe noodstopwaarschuwingssysteem ervoor dat het remlicht snel gaat flitsen.
VOLLEDIG SLEUTELLOOS
De ontsteking, het stuurslot en de tankdop van de Speed Triple 1200 RS zijn sleutelloos te bedienen. Voor extra beveiliging als je de motorfiets niet gebruikt, kun je met een druk op de knop de draadloze werking uitzetten.
SPECIFICATIES
Feature | Details |
---|---|
Prijs | |
Prijzen | Van € 22.695,00 |
Feature | Details |
---|---|
Motor en transmissie | |
Type | Vloeistofgekoeld, 12 kleppen, DOHC, driecilinder in-lijn |
Inhoud | 1160 cc |
Boring | 90.0 mm |
Slag | 60.8 mm |
Compressieverhouding | 13.2:1 |
Max. vermogen EC | 183 PS / 180.5 bhp (134.6 kW) @ 10,750 rpm |
Max. koppel EC | 128 Nm @ 8,750 rpm |
Systeem | Sequentiële, elektronische multipoint-brandstofinjectie met elektronische gasklepregeling |
Uitlaat | Roestvrijstalen 3-in-1-spruitstuk met laaghangende primaire geluiddemper en zijdelings gemonteerde secundaire Akrapovič titanium geluiddemper |
Eindaandrijving | X-ringketting |
Koppeling | Natte slipkoppeling met meerdere platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Feature | Details |
---|---|
Frame | |
Frame | Aluminium twin-spar-frame, afzonderlijk bevestigd achterste subframe |
Swingarm | Aluminium, eenzijdig |
Voorband | Gegoten aluminium, 17 x 3,5 inch |
Achterwiel | Gegoten aluminium, 17 x 6 inch |
Voorband | Pirelli Diablo Supercorsa SP V3 - 120/70ZR17 58W |
Achterband | Pirelli Diablo Supercorsa SP V3 - 190/55ZR17 75W |
Voorvering | Öhlins 43 mm volledig instelbare omgekeerde voorvork, 120 mm veerweg, SmartEC3 OBTi-systeem elektronische compressie / terugveerdemping |
Achterwielophanging | Öhlins monoshock achtervering met stangoverbrenging, 120 mm achterwielveerweg, SmartEC3 OBTi-systeem voor elektronische compressie / terugveerdemping |
Front Brakes | Dubbele zwevende schijven van 320 mm. Brembo Stylema monoblock remklauwen, OC-ABS, Brembo MCS radiale hoofdcilinder. |
Rear Brakes | Enkele 220mm-schijf. Brembo remklauw met twee zuigers, OC-ABS. |
Instrumentendisplay en -functies | 5" TFT-kleurendisplay voor instrumenten |
Feature | Details |
---|---|
Afmetingen en Gewicht | |
Breedte stuur | 810 mm |
Hoogte zonder spiegels | 1085 mm |
Zadelhoogte | 830 mm |
Wielbasis | 1445 mm |
Vorksprong | 23.9 º |
Naloop | 104.7 mm |
Tankinhoud | 15.5 L |
Gewicht met volle tank | 199 kg |
Feature | Details |
---|---|
Brandstofverbruik | |
Brandstofverbruik | 51.4 mpg (5.5L/100km) |
CO2 Figures | 127 g/km Norm Euro 5+. De CO2-uitstoot en het brandstofverbruik worden gemeten volgens verordening 168/2013/EG. De waarden voor het brandstofverbruik zijn het resultaat van specifieke testomstandigheden en dienen alleen ter vergelijking. De resultaten in een werkelijke rijsituatie kunnen anders zijn. |
Feature | Details |
---|---|
Service | |
Service Interval | Onderhoudsinterval van 16.000 km / 12 maanden |
Feature | Details |
---|---|
Standaarduitrusting | |
Öhlins SmartEC3 semi-actieve vering | |
Wheelie-controle met 4 instellingenniveaus | |
Engine Braking Control | |
Braking Slide Assist (in de Track-modus) | |
Dynamische rijmodi: Rain, Road, Sport, Track, Rider | |
Instelbare stuurdemper | |
Triumph Shift Assist Quickshifter voor op- en neerschakelen | |
Uitschakelbare tractiecontrole en bochten-ABS | |
Noodstopwaarschuwing | |
Volledig instelbare cruisecontrol | |
Volledig sleutelloos systeem dat uitgeschakeld kan worden | |
Dubbele led-koplampen en opvallend achterlicht | |
Lichtgewicht li-ion-accu | |
5-inch optisch gebonden TFT-scherm | |
My Triumph-connectiviteitssysteem met smartphone-integratie | |
Stuureindspiegels met vibratie-isolatie |
Feature | Details |
---|---|
Optionele accessoires | |
Akrapovič titanium geluiddemper | |
Tanktas en zadeltas met snelsluiting | |
Frame- en voorvorkbeschermers | |
Machinaal bewerkte remreservoirs | |
Dynamische richtingaanwijzers | |
En nog veel meer |