SPEED TRIPLE 1200 RS
Vehicle shown may vary visually by market and may differ from vehicles manufactured and delivered. Availability may vary by market, please see your local dealer for details.
De Speed Triple 1200 RS is volledig nieuw in elke dimensie en zorgt voor een absolute revolutie op het gebied van Speed Triple-vermogen, prestaties, rijgedrag en technologie.
SPECIFICATIES
Feature | Details |
---|---|
Prijs | |
Prijzen | Van € 21.495,00 |
Feature | Details |
---|---|
Motor en transmissie | |
Type | Vloeistofgekoeld, 12 kleppen, DOHC, driecilinder in-lijn |
Inhoud | 1160 cc |
Boring | 90 mm |
Slag | 60,8 mm |
Compressieverhouding | 13,2:1 |
Max. vermogen EC | 180 pk / 132.4 kW bij 10.750 t/min |
Max. koppel EC | 125 Nm bij 9000 t/min |
Systeem | Sequentiële, elektronische multipoint-brandstofinjectie met elektronische gasklepregeling |
Uitlaat | Roestvaststalen 3-in-1 uitlaatspruitstuk met onderliggende primaire geluiddemper en zijdelings gemonteerde secundaire geluiddemper |
Eindaandrijving | X-ringketting |
Koppeling | Natte, multi-plate, slip |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Feature | Details |
---|---|
Frame | |
Frame | Aluminium dubbel buizenframe met aangebout aluminium subframe achter |
Swingarm | Aluminium, enkelzijdig |
Voorband | Gegoten aluminium, 17 x 3,5 in |
Achterwiel | Gegoten aluminium, 17 x 6 in |
Voorband | 120/70 ZR17 |
Achterband | 120/70 ZR17 |
Voorvering | Ohlins 43 mm NIX30 upside-down-voorvork met instelbare voorspanning, rebound- en compressiedemping, slag van 120 mm. |
Achterwielophanging | Öhlins TTX36 dubbelbuis monoshock met voorspanning, rebound- en compressiedemping, 120 mm slag van het achterwiel. |
Front Brakes | Voorremmen Dubbele 320mm zwevende schijven. Brembo Stylema monoblok remklauwen, OC-ABS, radiale mastercilinder met seraraat reservoir |
Rear Brakes | Enkele 220mm schijf. Brembo tweezuigerremklauw, Optimized Cornering-ABS. Achterste hoofdcilinder met apart reservoir |
Instrumentendisplay en -functies | Full-colour 5" TFT display |
Feature | Details |
---|---|
Afmetingen en Gewicht | |
Breedte stuur | 792 mm |
Hoogte zonder spiegels | 1089 mm |
Zadelhoogte | 830 mm |
Wielbasis | 1445 mm |
Vorksprong | 23,9 º |
Naloop | 104,7 mm |
Tankinhoud | 15.5 L |
Gewicht met volle tank | 198 kg |
Feature | Details |
---|---|
Brandstofverbruik | |
Brandstofverbruik | (6.3 l/100km) |
BEKIJK DE MOTOR IN 360
GERICHT OP DE WEG, KLAAR VOOR HET CIRCUIT
De uitrusting met topracespecificaties omvat nieuwe Brembo Stylema® remmen, Metzeler RACETEC™ RR-banden, op prestaties afgestemde Öhlins-vering en een verbeterde Track-rijmodus.
Features
|
|
---|---|
Motor | 1160cc driecilinder |
Power and Torque | 180PS and 125Nm |
Weight | 198kg (natte) |
Vering | Volledig instelbare Öhlins-vering |
Remmen | Brembo Stylema remklauwen, met dubbele 320 mm schijven |
Wielen en banden | Pirelli Diablo Supercorsa V3 tyres |
Elektronische rijhulpmiddelen | Geoptimaliseerde ABS en schakelbare geoptimaliseerde bochten traction control (met IMU), voorwiel Lift Control, Cruise Control |
Instrumenten | 5” TFT instrumenten |
Rijmod | 5 configureerbare rijmodi (Rain, Road, Sport, Track en Rider) |
Schakelbekrachtiging | Triumph Shift Assist op & neer quickshifter |
Koppeling | Slipkoppeling & koppelingsbekrachtiging |
Batterij | Lithium-ion batterij |
Verlichting | Volledige ledverlichting, met automatisch uitschakelende richtingaanwijzers |
Sleutelloos | Full keyless system |
onderhoud | Onderhoudsinterval van 16.000 km / 12 maanden |
Features
|
|
---|---|
Motor | 1160cc driecilinder |
Power and Torque | 180PS and 125Nm |
Weight | 198kg (natte) |
Vering | Volledig instelbare Öhlins-vering |
Remmen | Brembo Stylema remklauwen, met dubbele 320 mm schijven |
Wielen en banden | Pirelli Diablo Supercorsa V3 tyres |
Elektronische rijhulpmiddelen | Geoptimaliseerde ABS en schakelbare geoptimaliseerde bochten traction control (met IMU), voorwiel Lift Control, Cruise Control |
Instrumenten | 5” TFT instrumenten |
Rijmod | 5 configureerbare rijmodi (Rain, Road, Sport, Track en Rider) |
Schakelbekrachtiging | Triumph Shift Assist op & neer quickshifter |
Koppeling | Slipkoppeling & koppelingsbekrachtiging |
Batterij | Lithium-ion batterij |
Verlichting | Volledige ledverlichting, met automatisch uitschakelende richtingaanwijzers |
Sleutelloos | Full keyless system |
onderhoud | Onderhoudsinterval van 16.000 km / 12 maanden |
GLOEDNIEUW DRIECILINDER BLOK
De 1160 cc-driecilinder is nieuw ontworpen van de grond af aan en ontwikkeld aan de hand van inzichten uit ons Moto2™-raceprogramma, en aanzienlijk compacter, lichter en responsiever, wat een ongelooflijk opwindende rit oplevert.
ProefritTRIPLE-VERMOGEN
Met 180 pk piekvermogen, 30 pk meer dan de vorige generatie en een piekkoppel van 125 Nm is het driecilinderblok sneller met een hoger toerental, voor revolutionaire prestaties van de Speed Triple.
NIEUW 5” TFT-DISPLAY
Het geheel nieuwe 5" TFT-display zijn voorzien van een optisch gelijmd scherm voor een uitstekende zichtbaarheid en een verbeterde gebruikersinterface voor een eenvoudige aanpassing van de belangrijkste rijmodi-parameters tijdens het rijden, plus een rondetimer voor gebruik op het circuit.
WENDBARE EN NAUWKEURIGE STUUREIGENSCHAPPEN
De meest wendbare, nauwkeurige en dynamische Speed Triple ooit, met een geheel nieuw lichtgewicht chassis, een geheel nieuwe ergonomie voor de rijder en een meer dominante en doelgerichte rijpositie.
LICHTSTE SPEED TRIPLE OOIT
Met een rijklaar gewicht van slechts 198 kg, 10 kg minder dankzij een volledig nieuw chassis en een aanzienlijk lichter motorblok, is de nieuwe Speed Triple 1200 RS zo ontworpen dat hij net zo wendbaar en dynamisch aanvoelt als een Street Triple RS.
NIEUWE EERSTEKLAS COMPONENTEN
Prestatiegerichte, volledig instelbare Öhlins-vering, Brembo Stylema-remklauwen en Metzeler Racetec RR-banden zorgen samen voor de optimale balans tussen prestaties en controle.
DOELGERICHTE RIJPOSITIE
Een breder stuur en een geheel nieuw zadelprofiel zorgen voor een veel dynamischer en natuurlijker rijgedrag, terwijl de voetsteunen naar binnen zijn verplaatst om de bodemvrijheid te verbeteren zonder dat dit ten koste gaat van de beenruimte.
RIJHULPTECHNOLOGIE
Met Triumph‘s nieuwste generatie schakelbare, geoptimaliseerde bochten traction control, geoptimaliseerde bochten ABS , voorwiel lift control, shift assist en up & down quickshifter, 5 rijmodi en een volledig sleutelloos systeem.
MY TRIUMPH CONNECTIVITY
Het My Triumph Connectivity System, dat voor het eerst standaard op een Speed Triple is aangebracht, maakt de integratie van smartphones mogelijk voor turn-by-turn navigatie, GoPro-bediening, telefoon- en muziekbediening.
NIEUWE LEDVERLICHTING
Prachtige nieuwe opvallende verlichting in de dubbele LED-koplampen en het LED-achterlicht zien er niet alleen geweldig uit, maar verhogen ook de zichtbaarheid tijdens het rijden. Er zijn standaard slanke, zelfuitschakelende richtingaanwijzers ingebouwd.