SPEED 400
De Speed 400 brengt de onmiskenbare no-nonsense custom-stijl, het wendbare rijgedrag, de responsieve prestaties en de toonaangevende bouwkwaliteit van Triumph naar een nieuwe categorie rijders.
SPECIFICATIES
Feature | Details |
---|---|
Prijs | |
Prijzen | Van € 6.995,00 |
Feature | Details |
---|---|
Motor en transmissie | |
Type | Vloeistofgekoeld, 4 kleppen, DOHC, ééncilinder |
Inhoud | 398,15 cc |
Boring | 89.0 mm |
Slag | 64,0 mm |
Compressieverhouding | 12:1 |
Max. vermogen EC | 40 pk / 39,5 bhp (29,4 kW) bij 8.000 t/min |
Max. koppel EC | 37,5 Nm bij 6.500 t/min |
Systeem | Elektronische brandstofinjectie van Bosch met elektronische gasklepregeling |
Uitlaat | Roestvrijstaal dubbelwandig headersysteem met roestvrijstalen geluiddemper |
Eindaandrijving | X-ringketting |
Koppeling | Natte slipkoppeling met meerdere platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Feature | Details |
---|---|
Frame | |
Frame | Opgeschroefd hybride ruggengraat/perimeter-achtersubframe van stalen buizen |
Swingarm | Tweezijdige gegoten aluminiumlegering |
Voorband | Gegoten aluminiumlegering, 10 spaken, 17 x 3 in |
Achterwiel | Gegoten aluminiumlegering, 10 spaken, 17 x 4 in |
Voorband | 110/70 R17 |
Achterband | 150/60 R17 |
Voorvering | 43 mm omgekeerde voorvork met grote zuiger. Veerweg 140 mm |
Achterwielophanging | Monoshock achtervering onder gasdruk met extern reservoir en voorspanningsaanpassing. Veerweg 130 mm |
Front Brakes | 300 mm vaste remschijf, vierzuiger radiaal opgehangen remklauw, ABS |
Rear Brakes | 230 mm vaste remschijf, zwevende remklauw, ABS |
Instrumentendisplay en -functies | Analoge snelheidsmeter met geïntegreerd multifunctioneel LCD-scherm |
Feature | Details |
---|---|
Afmetingen en Gewicht | |
Breedte stuur | 814 mm |
Hoogte zonder spiegels | 1084 mm |
Zadelhoogte | 790 mm |
Wielbasis | 1.377 mm |
Vorksprong | 24,6 º |
Naloop | 102 mm |
Tankinhoud | 13 L |
Gewicht met volle tank | 170 kg |
Feature | Details |
---|---|
Brandstofverbruik | |
Brandstofverbruik | 3.5L/100km (80.7 mpg) |
CO2 Figures | 83.8 g/km EURO 5 De CO2-uitstoot en het brandstofverbruik worden gemeten volgens verordening 168/2013/EG. De waarden voor het brandstofverbruik zijn gemeten in specifieke testomstandigheden en dienen alleen ter vergelijking. De resultaten in een werkelijke rijsituatie kunnen anders zijn. |
Feature | Details |
---|---|
Service | |
Service Interval | 10.000 mijl (16.000 km)/12 maanden (wat het eerst wordt bereikt) |
Eigenschappen
|
|
---|---|
Motor | Karaktervolle en responsieve TR-series motor (voldoet aan Euro 5) |
Versnellingsbak | Zesversnellingsbak met bekrachtigde koppeling |
Tractieregeling | Elektronische gasklepregeling met uitschakelbare tractiecontrole |
Ergonomie | Toegankelijke zadelhoogte van 790 mm, slank midden en prettige ergonomie |
Chassis | Een lichtgewicht frame met een opgeschroefd subframe achter en een swingarm van gegoten aluminium |
Vering | Omgekeerde vorken van 43 mm en monoshock met afstelling van de voorbelasting |
Remmen | Remschijf van 300 mm en krachtige radiaal opgehangen remklauw met uitschakelbare ABS |
Instrumenten | Analoge snelheidsmeter met geïntegreerd en volledig uitgerust LCD-display |
Verlichting | Volledige ledverlichting met kenmerkend dagrijlicht (DRL) en achterlicht |
onderhoud | Karaktervolle en responsieve TR-series motor (voldoet aan Euro 5) |
Eigenschappen
|
|
---|---|
Motor | Karaktervolle en responsieve TR-series motor (voldoet aan Euro 5) |
Versnellingsbak | Zesversnellingsbak met bekrachtigde koppeling |
Tractieregeling | Elektronische gasklepregeling met uitschakelbare tractiecontrole |
Ergonomie | Toegankelijke zadelhoogte van 790 mm, slank midden en prettige ergonomie |
Chassis | Een lichtgewicht frame met een opgeschroefd subframe achter en een swingarm van gegoten aluminium |
Vering | Omgekeerde vorken van 43 mm en monoshock met afstelling van de voorbelasting |
Remmen | Remschijf van 300 mm en krachtige radiaal opgehangen remklauw met uitschakelbare ABS |
Instrumenten | Analoge snelheidsmeter met geïntegreerd en volledig uitgerust LCD-display |
Verlichting | Volledige ledverlichting met kenmerkend dagrijlicht (DRL) en achterlicht |
onderhoud | Karaktervolle en responsieve TR-series motor (voldoet aan Euro 5) |
STIJL EN DNA
Van het klassieke motorprofiel en de strak vormgegeven brandstoftank tot de eersteklas lakafwerking: de no-nonsense moderne custom-stijl en het tijdloze silhouet van de Speed 400 zijn onmiskenbaar Triumph.
EERSTEKLAS AFWERKING
Schermkappen voor de motor met kenmerkende zwarte poedercoating, robuuste goud geanodiseerde vorken, lakwerk van topkwaliteit en prachtige details zorgen ervoor dat de afwerking van de Speed 400 X van top tot teen premium is.
TR-SERIES MOTOR
De gloednieuwe motor van de TR-serie combineert de nieuwste technologie met moderne, klassieke esthetiek voor toonaangevende prestaties, het kenmerkende karaktervolle en bevredigende Triumph-gevoel en het onmiskenbare uitlaatgeluid.
CHASSIS EN VERING
Het compleet nieuwe roadsterframe en de hoogwaardige vering zorgen voor neutraal rijgedrag dat vertrouwen wekt en voor de perfecte rijpositie voor een plezierige en opwindende rit voor zowel nieuwe als ervaren rijders.
RIJ-ERGONOMIE
De Speed 400 is prima geschikt voor rijders van alle lengten. Dankzij de slanke taillelijn biedt de prettige natuurlijke rijpositie een combinatie van comfort en veilig manoeuvreren met de voeten aan de grond.
WIELEN EN BANDEN
Lichtgewicht 10-spaaks 17-inch wielen van gegoten aluminium dragen bij aan het wendbare rijgedrag van de Speed 400. Dankzij banden van een topmerk kun je onder alle omstandigheden met vertrouwen rijden.
REMMEN
De responsieve en zekere remprestaties zijn te danken aan de radiale remklauw met twee zuigers en de zwevende remschijf, compleet met gevlochten remleidingen en Bosch ABS.
TECHNOLOGIE
De Speed 400 zit boordevol moderne rijhulptechnologie om elke rit te verbeteren, zoals uitschakelbare tractiecontrole, koppelingsbekrachtiging, Bosch ABS, ledverlichting en een gloednieuw dashboard in twee formaten.
VEILIGHEID
De Speed 400 is standaard uitgerust met een stuurslot en een startonderbreker tegen diefstal. Een unieke beveiligingschip in de contactsleutel garandeert dat alleen de eigenaar de motor kan starten.
WAARDE
Met toonaangevende specificaties, kwaliteit en prestaties aan lage gebruikskosten, een onderhoudsinterval van 10.000 km en een garantie van twee jaar, ongeacht het aantal kilometers, biedt de Speed 400 ongelofelijke waarde voor je geld.
Iconisch
Een toekomstige legende, een icoon in de maak. Vervaardigd en geperfectioneerd voor een geheel nieuwe generatie Triumph-rijders.