Speed Triple 1200 RR: UW Q&A's
Vragen van echte rijders, direct door Triumph beantwoord - alles wat u wil weten over de Speed Triple 1200 RR.
WAT WAS DE INSPIRATIE VOOR HET DESIGN VAN DE RR?
De essentie van het ontwerp draaide geheel om elegantie, schoonheid en het toevoegen van sportieve aerodynamica en prestatievermogen.
ZIJN ER MODERNE KLASSIEKE MOTORFIETSEN GEBRUIKT ALS INSPIRATIE VOOR DIT MODEL?
Nee, het ontwerp is uniek en volledig gericht op een moderne prestatiegerichte sportmotorfiets met een eigen kenmerkende stijl.
HOE HEEFT DE ERVARING MET MOTO2 GEHOLPEN BIJ DE ONTWIKKELING VAN DEZE MOTORFIETS?
Ons ontwerpteam is verantwoordelijk voor onze motorfietsen voor zowel het circuit als de weg. Alle lessen die we uit onze raceprogramma's trekken, zoals vermogen, prestaties en duurzaamheid, worden in onze nieuwe productontwikkeling verwerkt.
WAT ZIJN DE BELANGRIJKSTE VERSCHILLEN TUSSEN DE RS EN DE RR, AFGEZIEN VAN DE KUIP?
De ergonomische set-up is meer gericht op sportief rijden met een lager clip-onstuur en hogere, naar achteren geplaatste voetsteunen voor een actievere zitpositie.
Daarnaast is de vering veel geavanceerder met het Öhlins smart EC 2.0 semi-actieve veersysteem, dat een nog geavanceerder functieniveau toevoegt en dat eenvoudig aan de voorkeuren van de rijder kan worden aangepast.
WAT IS DE BESTE EIGENSCHAP VAN DE SPEED TRIPLE 1200 RR?
Dat hangt echt af van wat u zoekt. Er zijn verschillende nieuwe aspecten waarvan wij denken dat de rijders ze interessant zullen vinden.
- De Speed Triple-motor met de beste prestaties ooit
- Het wendbare en dynamische rijgedrag staat dichter bij de prestaties van een Street Triple dan bij de vorige generatie
- Hogere specificaties voor remmen en vering
- De snelst accelererende en snelst reagerende Speed Triple ooit
HOEVEEL RIJMODI ZIJN ER?
Er zijn 5 rijmodi waaronder:
- Rain
- Road
- Sport
- Track
- Rider configurable
Allemaal met een speciale combinatie van de afstellingen voor de gasklep, remmen, ABS-tuning, tractiecontrole en ophanging.
HOE RIJDT DE RR TEN OPZICHTE VAN DE RS DOOR DE MEER VOOROVERGEBOGEN ZITHOUDING?
Voor snel sportief rijden is de ergonomie veel meer betrokken, geconcentreerd en beter ingesteld voor een dynamische rit.
HOE PAST DE ERGONOMIE BIJ DAGELIJKS RIJDEN? IS HET MEER GERICHT OP DE WEG OF HET CIRCUIT?
De ergonomie is weliswaar meer toegespitst, maar niet extreem en is afgestemd op dynamisch rijden. Net als alle Speed Triples, die zijn ontworpen als een sportmotor die op de weg gericht is, is de RR getuned om nog beter te zijn op de weg en zeer capabel op het circuit.
IS HET VERMOGEN EN DE OVERBRENGING HETZELFDE ALS BIJ DE RS?
Ja, maar de cockpit en de rijpositie zorgen voor een betere aerodynamica en acceleratie.
WANNEER KAN IK ER EENTJE BEMACHTIGEN?
De nieuwe Speed Triple 1200 RR zal in het voorjaar van 2022 bij de dealers aankomen, afhankelijk van de locatie. Meldt u hieronder aan om op de hoogte te blijven.